niedziela, 8 maja 2011

Runes of Magic MMO

Runes of Magic (RoM) – gra komputerowa z gatunku MMORPG stworzona przez tajwańskie studio Runewaker Entertainment. Debiutancki produkt studia można pobrać bezpłatnie i grać bez wykupywania abonamentu. Gra jest wzorowana na świecie World of Warcraft i Ultima Online. W ostatnim czasie szczyci się ponad 4 milionami kont. Wydana została również w polskiej wersji językowej.


Rozgrywka:
Gra Runes of Magic polega głównie na wykonywaniu misji, za które otrzymujemy Punkty Doświadczenia, Punkty Talentu oraz złoto. Po zdobyciu odpowiedniej puli Punktów Doświadczenia awansujemy na wyższy poziom, a za Punkty Talentu ulepszamy umiejętności, które nabywamy wchodząc na określony poziom. Misji jest bardzo dużo oraz są bardzo zróżnicowane - w grze przyjdzie nam zebrać różne przedmioty, pokonać danego przeciwnika, pomóc mieszkańcom pozbyć się zagrażającemu miastu potwora lub naprawić zepsute zbroje. Niektóre trudniejsze misje wymagają pomocy innych graczy, którzy łączą się w maks. 6-cio osobową grupę i wspólnie radzą sobie z problemem. W grze Runes of Magic bardzo rozwinięty jest także system zbierania surowców i przetwarzania ich na różne produkty, np. Alchemik po zebraniu odpowiednich ziół może przyrządzić z nich miksturę leczniczą, która pomoże mu w najbliższej walce. Wyróżniamy kilka takich profesji:
  • Alchemik
  • Płatnerz
  • Kucharz
  • Stolarz
  • Kowal
  • Krawiec
Gracze mogą także brać udział w pojedynkach PvP (Player versus Player), walczyć w grupach na tzw. "instancjach" gdzie znajdują się silniejsi przeciwnicy, ale również nagroda za ich pokonanie jest większa. Istnieje również możliwość tworzenia gildii i rekrutowania do nich graczy, którzy mogą dzięki temu brać udział w międzyserwerowych wojnach gildii.

Klasy

Gracz ma do wyboru osiem klas:
  • Wojownik
  • Zwiadowca
  • Łotr
  • Mag
  • Kapłan (tylko dla człowieka)
  • Rycerz (tylko dla człowieka)
  • Strażnik (tylko dla elfa)
  • Druid (tylko dla elfa)
Każda postać od 10 poziomu doświadczenia może posiadać drugą klasę. W kwietniu 2011 roku wraz z wprowadzeniem czwartego rozszerzenia gry każda postać będzie mogła posiadać trzy klasy.

Rodzaje uzbrojenia

Bronie:
  • Miecz jednoręczny
  • Miecz dwuręczny
  • Młot jednoręczny
  • Młot dwuręczny
  • Różdżka (jednoręczna)
  • Laska dwuręczna
  • Sztylet
  • Łuk
  • Kusza
  • Topór jednoręczny
  • Topór dwuręczny
Zbroje:
  • Zbroje skórzane
  • Zbroje kolcze
  • Zbroje tkane
  • Zbroje metalowe
  • Zbroje stalowe
  • Zbroje miedziane
  • Zbroje złote
  • Zbroje srebrne
Zbroje mogą posiadać właściwości magiczne takie jak: siła +1, zręczność +6 itp.

Rozdziały gry

W grze do tej pory wydano 3 rozdziały, które pełnią rolę dodatków i są to:
  • Chapter I - The Rise of the Demon Lord
  • Chapter II - The Elven Prophecy
  • Chapter III - The Elder Kingdoms
- Patch 3.0.0 - Wezwanie Króla
- Patch 3.0.1 - The Elder Kingdoms
- Patch 3.0.2 – Zamek Warnorken
- Patch 3.0.3 – W Głębi Lasu
- Patch 3.0.4 – Tajemnica Świątyni
- Patch 3.0.5 – Przebudzenie Strażnika
- Patch 3.0.6 – Skarby Pustyni
- Patch 3.0.7 - Festiwal Płatków Śniegu
- Patch 3.0.8 - Festiwal Ognia
- Patch 3.0.9 - Festiwal Kwiatów
- Patch 3.0.10 - Festiwal Wiosennego Deszczu
Zapowiedziane:
  • Chapter IV - Lands of Despair” (pol. “Ziemie rozpaczy”)
Screeny:

Historia Elfów

Dawno temu Elfy były sprzymierzeńcami ludzi i obie rasy wspólnie walczyły z Demonami i Nagami. Użyto potężnych artefaktów do zbudowania magicznej bariery, która miała na celu zatrzymanie Nag na terenie Wulkanu Aotulia. Jednym z tych przedmiotów był Elfi miecz, "Świetlisty Błysk". Po upadku Pradawnych Królestw Elfy wycofały się w głąb lasów, a także na odległą wyspę, by uniknąć zagłady z ręki stworzonych przez ludzi Strażników. Istniało jeszcze jedno zagrożenie dla tej niegdyś potężnej rasy - dawna przepowiednia mówiąca, że narodziny królewskich bliźniąt sprowadzą na Elfy wielkie nieszczęście.
To właśnie "Klątwa Elfich Bliźniąt" zdziesiątkowała lud. Tak jak przewidziały to starożytne opowieści, królewskie bliźnięta podzieliły i osłabiły naród Elfów w czasie wojny z Demonami. Jednak klątwa nie została całkowicie spełniona. W czasie, gdy Strażnicy siali zniszczenie w Taborei, narodziła się kolejna para bliźniąt w królewskiej rodzinie. Król Elfów Palun'aik, postanowił wypędzić Kentailona, młodszego z dwójki synów, by ocalić swój lud przed niechybną zgubą. Rodzina królewska została podzielona i królowa zdecydowała się towarzyszyć swemu synowi na wygnaniu. Gdy starszy z bliźniaków, Yabis'an, przejął tron po ojcu, Kentailon został zmuszony odbyć długą i pełną przygód podróż przez Candarę.
Los przywiódł Kentailona i jego matkę do elfich potomków tych, którzy poszli za jednym z poprzednich bliźniaków na wojnę z Demonami. Pozostali tam przez wiele lat, aż Kentailon postanowił kontynuować podróż samodzielnie, przyjmując przydomek "Sig'aylas". Dotarł do terenów przyległych do odstraszającej Nagi bariery zbudowanej wieki temu. Tam zakochał się w dziewczynie z ludzkiej rasy. Niestety ich szczęście nie trwało długo. Cyklopi najechali na te ziemie i ludzie nie zdołali odeprzeć ich ataków. Zrozpaczony Sig'aylas usunął z Bariery Świetlisty Błysk, magiczny miecz swych przodków, dzięki czemu odpędził Cyklopy. Konsekwencje tego czynu były jednak o wiele gorsze - ściana odgradzająca Nagi została zniszczona, umożliwiając im wyjście z wieloletniego więzienia. Po raz kolejny zadziałała "Klątwa Elfich Bliźniąt".
Po powrocie do Candary ludzie nieustannie wkraczali na dawne ziemie Elfów, podczas gdy Nagi urzeczywistniały własne plany. Widmo wojny zawisło nad północną granicą Candary. W tych niepewnych czasach Król Elfów Yabis'an zdecydował o zawarciu przymierza z ludźmi z Varanas, by wspólnie walczyć w nadchodzących bitwach.

Michał Kobryń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz